ויקח קרח שעשה קרחה בישראל. בן יצהר שהרתיח את העולם כלו כצהרים. בן קהת שהקהה שיני מולידו. בן לוי שנעשה לויה לגיהנם. וליחשב נמי בן יעקב בן שעיקב עצמו לגיהנם, יעקב בקש רחמים על עצמו שלא יחשב עמהם שנאמר (בראשית מט ו) בְּסֹדָם אַל תָּבֹא נַפְשִׁי, אלו מרגלים; ובִּקְהָלָם אַל תֵּחַד כְּבֹדִית אלו עדת קרח.
Our list in ספר שמואל ends abruptly when it gets to אוריה החתי; the author of ספר שמואל is abruptly giving up. The story of אוריה החתי was not שמות גבורותיו של דוד but the story of his failure.
----
I'm not going to try to look at the midrashic meanings of all the names in that list, but I do want to look at the first four, which have stories associated with them.
{:he}
>אלה שמות הגברים אשר לדוד; יֹשֵׁב בַּשֶּׁבֶת תַּחְכְּמֹנִי ראש השלשי הוא עדינו העצנו (הָעֶצְנִי) על שמנה מאות חלל בפעם אחד (אחת)׃
--שמואל ב כג:ח
In דברי הימים the name is ישבעם בן חכמוני and he kills שלש מאות חלל בפעם אחת. So the gemara explains the changes: יֹשֵׁב בַּשֶּׁבֶת refers to *David*, not ישבעם. Among his "sanhedrin", he was {:la}/Primus inter pares/.
{:he}
>יֹשֵׁב בַּשֶּׁבֶת—בשעה שהיה יושב בישיבה, לא היה יושב על גבי כרים וכסתות אלא על גבי קרקע. דכל כמה דהוה רביה עירא היאירי קיים, הוה מתני להו לרבנן על גבי כרים וכסתות. כי נח נפשיה, הוה מתני דוד לרבנן והוה יתיב על גבי קרקע. אמרו ליה: ליתיב מר אכרים וכסתות! לא קביל עליה. תַּחְכְּמֹנִי, אמר רב: אמר לו הקדוש ברוך הוא, הואיל והשפלת עצמך תהא כמוני. שאני גוזר גזרה, ואתה מבטלה. רֹאשׁ הַשָּׁלִשִׁי—תהא ראש לשלשת אבות.
--מועד קטן טז,ב
David's humility opened the possibility of being like the שלשת אבות, in a very specific sense.
{:he}
>אמר רב יהודה אמר רב: לעולם אל יביא אדם עצמו לידי נסיון, שהרי דוד מלך ישראל הביא עצמו לידי נסיון ונכשל. אמר לפניו: רבש״ע מפני מה אומרים ”אלקי אברהם אלקי יצחק ואלקי יעקב“ ואין אומרים ”אלקי דוד“? אמר: אינהו מינסו לי ואת לא מינסית לי. אמר לפניו: רבש״ע בחנני ונסני!...מיד (שמואל ב יא:ב) ”ויהי לעת הערב ויקם דוד מעל משכבו וגו׳“.
--סנהדרין קז,א
We looked at this gemara in /This Will Be on the Final>. When we daven to אלקי אברהם, we are saying that our relationship with הקב״ה is like אברהם's relationship; he represents us. David had the opportunity to be a similar spiritual leader, but as we know, he failed that test. And that is the meaning of שמנה מאות חלל בפעם אחת.
{:he}
>עַל שְׁמוֹנֶה מֵאוֹת חָלָל בְּפַעַם אֶחָת; שהיה זורק חץ, ומפיל שמונה מאות חלל בפעם אחת, והיה מתאנח על מאתים, דכתיב (דברים לב:כט-ל): [לוּ חָכְמוּ יַשְׂכִּילוּ זֹאת יָבִינוּ לְאַחֲרִיתָם׃] אֵיכָה יִרְדֹּף אֶחָד אֶלֶף. יצתה בת קול ואמרה (מלכים א
טו:ה): [אֲשֶׁר עָשָׂה דָוִד אֶת הַיָּשָׁר בְּעֵינֵי ה׳ וְלֹא סָר מִכֹּל אֲשֶׁר צִוָּהוּ כֹּל יְמֵי חַיָּיו] רַק בִּדְבַר אוּרִיָּה הַחִתִּי.
--מועד קטן טז,ב
![Life is a Test](https://www.artscroll.com/images/covers/l/lifeh.jpg)
--Rebbetzin Esther Jungreis, [_Life is a Test_](https://www.artscroll.com/Books/9781422601969.html)
The midrashic reading of our perek tells us David's grade on the final: he got 800 out of 1000, a solid B. הַלְוַאי we should get that good a grade on the test of life
----
The next story is about אלעזר בן דודו:
{:he}
>