Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic
And the תפארת ישראל uses this principle (a hundred years before Arthur C. Clarke) to explain the name of the לשכת הפרוה, the chamber in the בית המקדש that had a mikvah on its roof:
{:he}
>[לִשְׁכַּת הַפַּרְוָה] עַל גַּגָּהּ הָיָה בֵית הַטְּבִילָה לְכֹהֵן גָּדוֹל בְּיוֹם הַכִּפּוּרִים. והעלו המים להגג ע״י סילונות מעשה אמן [וואססער קונסט בל״א], באופן שלא יהיו שאובין. ונקראת הלשכה הזאת ע״ש האדם שבנאה באומנות נפלאה וגדולה, להעלות המים תוך עובי כתליה, עד שהיה נראה כאילו בנאה והעלה בה המים בכשוף. כך נ״ל פי׳ הש״ס (יומא לה,א) פרוה אמגושי. וזה, כדי שלא תקשה קושית רתוי״ט דהאיך יקיימו בביהמ״ק בניין שעשה בכישוף.
--תפארת ישראל, יכין, מדות ה:ג
If I told you I had a magic mirror, that when I waved my hands over it in just the right way, it would predict tomorrow's weather, would that be ניחוש? If I told you that there was an icon engraved on the back of my mirror, of a partially eaten apple, would that change the הלכה? The problem is that we use things today that we completely don't understand. Everything in my life is indistinguishable from magic. I have no way of knowing if Foxconn is trapping demons by sacrificing goats at the full moon in order to create my iPad, and I have no way of telling. There certainly isn't any logic here. The דרשות הר״ן י״ב (which is too long to bring here but well worth looking at inside) explains that the איסור of לא תנחשו ולא תעוננו is about