לאמר: צא ואמור להם דברי כבושים, בשבילכם הוא נדבר עמי, שכן מצינו שכל שלשים ושמונה שנה שהיו ישראל במדבר כמנודים, מן המרגלים ואילך, לא נתייחד הדבור עם משה, שנאמר (דברים ב:טז-יז) וַיְהִי כַאֲשֶׁר תַּמּוּ כׇּל אַנְשֵׁי הַמִּלְחָמָה לָמוּת מִקֶּרֶב הָעָם׃
וַיְדַבֵּר ה׳ אֵלַי לֵאמֹר; אלי היה הדיבור.
{:he}
>דברי כבושין מה הן? ואמר כדברים הללו שהן ממשיכין את לבם ומקרבן לאהבתו ית' שבכל פעם שהיה מדבר השם עם משה היה מצוהו לפייס את לבן בדברי כבושין.
--מזרחי, ויקרא א:א
Moshe had to tell them דברי כבושים (Silberman translates as "words that will bring them to a subdued frame of mind"; Metsudah translates "sobering words").
{:he}
>סדר תעניות כיצד? מוציאין את התיבה לרחובה של עיר, ונותנין אפר מקלה על גבי התיבה ובראש הנשיא ובראש אב בית דין, וכל אחד ואחד נותן בראשו.
>
הזקן שבהן אומר לפניהן דברי כיבושין: אחינו, לא נאמר באנשי נינוה, ”וירא האלקים את שקם ואת תעניתם“, אלא (יונה ג) וַיַּרְא הָאֱלֹקִים אֶת מַעֲשֵׂיהֶם כִּי שָׁבוּ מִדַּרְכָּם הָרָעָה.
--משנה תענית ב:א
The sobering message is that the people now have a role; they are the recipients of ה׳'s message. It's not just Moshe going up the mountain with the people left behind.
----
Ibn Ezra says our pasuk is here because this represents the culmination of ויקרא אל משה. Moshe's new conversation with הקב״ה doesn't start until after the נשיאים, representing the people, bring their gifts.
{:he}
> באתי לגני: בימי חנוכת הבית.
אריתי: ”לקטתי“ והוא לשון משנה...ונאמר על שם הקטורת שהקטירו קטורת יחיד הנשיאים על מזבח החיצון ונתקבלה והוא דבר שאינו נוהג לדורות. ועל כן נאמר ”אכלתי יערי עם דבשי“ יש דבש שהוא גדל בקנים כענין שנאמר (שמואל א יד:כז) בְּיַעְרַת הַדְּבָשׁ...ומוצצין הדבש ומשליכין העץ, ואני מרוב חיבה אכלתי יערי עם דבשי אכלתי הקנה עם הדבש, את שאינו ראוי עם הראוי: קטרת נדבה וכן שעירי חטאת שהקריבו הנשיאים ואין חטאת קריבת נדבה ואני קבלתים בו ביום.
Whether you translate יערי עם דבשי as "honeycomb with the honey" or "branch with the fruit", the message is that מרוב חיבה, out of the overwhelming exuberance that the נשיאים had to be part of the חנוכת הבית, they offered things that aren't on the usual list. *And ה׳ accepted them*. I would liken this to being so hungry that you eat the stick with the lollipop, just to get every bit.
{:he}
>מה הוא החידוש שאנו למדים מכאן?...אחד
מסוגי החיבה, היא אותה החיבה המיוחדת לשעה ראשונה ולהתחלת
ההשראה. ובזה אנו למדים מדברי חכמים הנ"ל, שכך הוא דינה של
חיבה זו של התחלת ההשראה, שהיא באה בנרתק זה של אכילת
האינו ראוי עם הראוי. במילואים דמשכן נתקיים ענין זה, ע"י הקטרת
דיחיד שהיתה שם. שכן קטרת זו איננה ראויה לאכילה מפני שהיא
כנגד הדין, שאין קטרת באה ביחיד. יערי עם דבשי, מורי עם בשמי.
--פחד יצחק חנוכה יב:ג
And it's only after that, after the חנכת המזבח אחרי המשח אתו, where בני ישראל demonstrate their love for being part of the מקדש, that Moshe is called into the משכן to begin his role as משה רבינו.